FAQ
Veelgestelde vragen
- Wat is mijn reservatienummer?
Je reservatienummer of PO nummer vind je terug links bovenaan op jouw boekingsbevestiging. Het bestaat uit 4 of 5 cijfers. Indien je met ons contact opneemt ivm. jouw boeking is het altijd handig om dit nummer bij de hand te houden. Zo kunnen wij snel in jouw dossier en je aanvraag vlot verwerken.
- Hoe kan ik online inloggen?
Op onze website klik je rechtsbovenaan op de knop 'Mijn Boeking'. Login met de gegevens van de hoofdboeker: PO, achternaam, voornaam (hoofdlettergevoelig).
- Hoe kan ik online betalen?
Betalen met de Mastercard of Visa kan vanaf nu eenvoudig via onze website via de knop 'Mijn Boeking'. Bij Betaling kies je voor de optie 'online betalen' en selecteer je de gewenste betaalmethode.Een andere mogelijkheid is om bij ons op kantoor te betalen met de kredietkaart. Sommige banken laten het ook toe dat je een overschrijving maakt met de Maestro kaart die gelinkt is aan je Mastercard of Visa. Dit kan je zelf best even navragen bij je eigen bank.
- Hoe breng ik een wijziging aan in mijn boeking?
Wens je iets toe te voegen of te veranderen aan je boeking (bv. verzekering, luchthaventransport...) dan kan je dit gewoon aanvragen via mail ,info@thematravel.be of telefonisch op 078 15 27 07. Ook wijzigingen aan je persoonsgegevens kan je op deze manier doorgeven.
- Kan ik mijn reis omboeken?
Tot 6 maanden voor vertrek kan jouw reis omgeboekt worden naar een andere datum of bestemming. Hiervoor wordt een dossierkost van € 50 gerekend.
- Kan ik een naamswijziging doorgeven?
Mocht je zelf niet kunnen afreizen , kan je plaats worden ingenomen door een andere persoon. De kost van een naamswijziging bedraagt € 25 per persoon zolang de vliegtickets nog niet uitgeschreven zijn!
- Ik wens te annuleren. Wat moet ik doen?
In het spijtige geval dat je moet annuleren vragen wij om dit schriftelijk aan ons te bevestigen. Dat mag via mail naar info@thematravel.be of per post naar Halensebaan 154, 3290 Diest. Je krijgt van ons hierop dan ook een bevestiging van annulatie. Na betaling van de eventuele annulatiekosten ontvangt u een annulatiefactuur waarmee u een dossier kan openen bij onze verzekeringspartner Allianz.
- Wat is er inbegrepen in de verzekering?
Indien je een verzekering hebt genomen bij Thema Travel (Allianz), kan je terecht op onze pagina verzekeringen door hier te klikken. Daar vindt je alle info terug, inclusief de polissen. Ben je ergens anders verzekerd, dan raden wij je aan om hier de polissen op te vragen zodat je precies weet wat jouw verzekering dekt. Zorg ook steeds dat je het contactnummer van deze verzekering bij hebt tijdens je reis.
- Is mijn verzekering bij de mutualiteit ook geldig tijdens een cruise?
Als je een cruise boekt, is het belangrijk om na te gaan onder welke vlag het schip vaart. Daarna vraag je best na bij de mutualiteit voor hoever je verzekerd bent. Indien gewenst kan je nog een extra verzekering afsluiten bij Allianz via Thema Travel of een externe verzekering nemen.
- Wanneer is er een infomeeting?
Enkele weken voor de reis wordt er een (online) infosessie gegeven met meer info over het reisprogramma, vertrek/vluchturen, excursies, praktische informatie, ... Je ontvangt hiervoor een uitnodiging per mail van zodra de datum ingepland staat.
- Hoe kan ik excursies boeken?
Voor de meeste reizen kan je op voorhand excursies boeken. Boeken kan pas vanaf het moment dat de excursies zijn voorgesteld op de infomeeting enkele weken voor vertrek. Daar zal alles in detail worden uitgelegd alsook hoe je kan boeken en betalen.
- Heb ik een identiteitskaart of internationale reispas nodig voor mijn reis?
Als je reist naar het buitenland heb je steeds een geldig identiteitsbewijs nodig. Het hangt natuurlijk af van de bestemming welke documenten dit zijn. Voor de meeste landen in de EU-zone heb je enkel je identiteitskaart nodig. Welk identiteitsbewijs je nodig hebt staat steeds vermeld op de website maar je kan het ook altijd controleren op volgende website: http://diplomatie.belgium.be/nl/Diensten/Op_reis_in_het_buitenland/reisdocumenten
Een internationale reispas kan je aanvragen bij de gemeente. Deze heb je meestal binnen 2 weken. Kost is afhankelijk per gemeente.
Van zodra je al de gegevens hebt, kan je deze makkelijk zelf ingeven op onze website via de knop 'Mijn Boeking'. We hebben deze gegevens ten laatste 2 maanden voor afreis.
- Ik wil graag mijn feedback geven over een reis, kan dit?
Alle deelnemers ontvangen na de reis een evaluatieformulier. per mail Je kan deze ook hier terugvinden. TT Evaluatieformulier
Reizen in de kijker
Luxecruise in het prachtige Moezeldal met de MS Viva Moments (*****)
- 21 okt - 28 okt 2023 Nieuw
Leven als 'God in Zuid-Afrika', een gastronomische rondreis
- 09 nov - 22 nov 2023 Nieuw
12-daagse rondreis Jordaniƫ, de schatkamer van het Oosten
- 15 mrt - 26 mrt 2023 Uitverkocht
- 23 sep - 04 okt 2023 Laatste plaatsen
Contactgegevens
Halensebaan 154
3290 Diest
T. 078 15 27 07
T. 013 35 01 80
M. info@thematravel.be
IBAN: BE44 7350 2508 0245
BIC: KREDBEBB