Vragen over Corona ?

Vragen over het Coronavirus?

Heeft u vragen over de gevolgen van het coronavirus voor uw reis?

Kan mijn reis doorgaan ?

Stilaan gaan de grenzen weer open en steeds meer reizen kunnen dus doorgaan zoals gepland. Indien uw reis toch nog door ons wordt geannuleerd, brengen we u daarvan persoonlijk telefonisch op de hoogte. Daarna ontvangt u een bevestiging per email. In dat geval stellen we alles in het werk om u de mogelijkheid te bieden uw reis meteen om te boeken naar volgend jaar.

Onze medewerkers stellen alles in het werk om de administratie die hiermee gepaard gaat, zo spoedig mogelijk af te handelen. Wij volgen de situatie op onze verschillende bestemmingen op de voet op. U wordt dan ook meteen gecontacteerd van zodra er duidelijkheid is over uw reisbestemming.

Wat als mijn reis wordt geannuleerd ?

Als uw reis wordt geannuleerd, stellen we alles in het werk om u meteen de mogelijkheid te geven om uw reis om te boeken naar volgend jaar. Kiest u ervoor om uw reis niet om te boeken, dan zal u in de loop van de daaropvolgende weken per mail een voucher ontvangen. De waarde van deze voucher is gelijk aan de door u betaalde reissom. De voucher is 1 jaar geldig. Dit betekent dat u binnen het jaar de voucher moet gebruiken voor de boeking van een nieuwe reis. De reis kan dus ook na deze datum plaatsvinden. Indien uw nieuwe reis goedkoper is dan de waarde van de voucher, behoudt u het restant van de voucherwaarde. Indien uw nieuwe reis duurder is, dient u het verschil bij te betalen.

Is er ook een terugbetaling mogelijk?

Indien u de voucher niet wenst te gebruiken en terugbetaling wilt, kan u de voucher laten verstrijken en daarna de terugbetaling vragen.

Waarom een voucher ?

De reissommen die reizigers betaalden zijn natuurlijk niet meer aanwezig bij de reisorganisaties, maar grotendeels doorbetaald aan leveranciers zoals hotels, luchtvaart - en cruisemaatschappijen, ... . Een verplichte terugbetaling zou dan ook een golf aan faillissementen in de reissector met zich meebrengen, waardoor de klanten massaal hun geld kwijt zouden zijn. Dit in tegenstelling tot de vouchers die in het geval van Thema Travel gewaarborgd zijn door het Garantiefonds Reizen.

Raadpleeg hier de uitgebreide informatie en voorwaarden van uw voucher.

Kan ik met een gerust hart mijn geplande reis betalen?

Jazeker, indien uw reis niet geannuleerd is, dient u uw voorschot/saldo te betalen voor de vervaldatum die u op uw bestelbon kan terugvinden.

Thema Travel is niet enkel een financieel sterk en gezond bedrijf, maar ook lid van het Garantiefonds Reizen en daarmee verzekerd tegen financieel onvermogen. Alle reissommen die u reeds betaalde blijven daardoor te allen tijde gewaardborgd. Hetzelfde geldt voor de vouchers die Thema Travel uitschrijft.

Thema Travel blijft bereikbaar

Het Thema Travel kantoor is dagelijks geopend tussen 9 en 12.30u en 13.30 en 18.00u. Enkel op woensdag - en vrijdagnamiddag zijn we telefonisch niet bereikbaar.

Reizen in de kijker


9-daagse luxecruise naar Dubai, Abu Dhabi, Qatar en Oman

  • 13 nov - 21 nov 2021   Nieuw
  • 20 nov - 28 nov 2021   Nieuw
  • 27 nov - 05 dec 2021   Nieuw
  • 03 dec - 11 dec 2021   Nieuw
  • 14 jan - 22 jan 2022   Nieuw
  • 21 jan - 29 jan 2022   Nieuw
  • 28 jan - 05 feb 2022   Nieuw
  • 29 jan - 06 feb 2022   Nieuw
  • 04 feb - 12 feb 2022   Nieuw
  • 05 feb - 13 feb 2022   Nieuw
  • 11 feb - 19 feb 2022   Nieuw
  • 12 feb - 20 feb 2022   Nieuw
  • 25 feb - 05 mrt 2022   Nieuw
  • 26 feb - 06 mrt 2022   Nieuw
Cruises, Cruises naar de Verenigde Arabische Emiraten

Contactgegevens

Halensebaan 154
3290 Diest

Plan je route

T. 078 15 27 07
T. 013 35 01 80

M. info@thematravel.be

IBAN: BE44 7350 2508 0245
BIC: KREDBEBB