Vragen over Corona ?

Vragen over het Coronavirus?

Heeft u vragen over de gevolgen van het coronavirus voor uw reis?

Kan mijn reis wel doorgaan?

Al onze reizen met vertrek tot 1 juli 2020 zijn tot op heden geannuleerd. Indien een reis wordt geannuleerd, wordt u door ons persoonlijk telefonisch gecontacteerd. Daarna ontvangt u een bevestiging van de annulering per email. We stellen alles in het werk om u de mogelijkheid te bieden om uw reis meteen om te boeken naar volgend jaar.

Onze medewerkers stellen alles in het werk om de administratie die hiermee gepaard gaat, zo spoedig mogelijk af te handelen. Maar u begrijpt dat dit een immens werk is, dus alvast bedankt voor uw begrip. Voor reizen na 1 juli 2020 is er op dit moment nog geen duidelijkheid. Wij volgen de situatie op de voet op en nemen indien nodig ook voor deze reizen de nodige maatregelen. U wordt dan ook meteen gecontacteerd van zodra er duidelijkheid is.

Informatie over mijn voucher

Als uw reis wordt geannuleerd, stellen we alles in het werk om u meteen de mogelijkheid te geven om uw reis om te boeken naar volgend jaar. Kiest u ervoor om uw reis niet om te boeken, dan zal u in de loop van de daaropvolgende weken per mail een coronavoucher ontvangen. De waarde van deze voucher is gelijk aan de door u betaalde reissom. De voucher is 1 jaar geldig. Dit betekent dat u binnen het jaar de voucher moet gebruiken voor de boeking van een nieuwe reis. De reis kan dus ook na deze datum plaatsvinden. Indien uw nieuwe reis goedkoper is dan de waarde van de voucher, behoudt u het restant van de voucherwaarde. Indien uw nieuwe reis duurder is, dient u het verschil bij te betalen.

Hoe verzilver ik mijn coronavoucher?

Zodra de nieuwe data voor 2021 bekend zijn, brengen we u op de hoogte zodat u voorrang krijgt op nieuwe boekingen. Om uw voucher te verzilveren, kan u telefonisch of per mail contact opnemen met onze reservatiedienst en dient u de code van uw voucher te vermelden.

Is er ook een terugbetaling mogelijk?

In deze uitzonderlijke omstandigheden werd door de federale overheid op 19 maart een Ministerieel Besluit afgekondigd om reisorganisaties én hun klanten te beschermen. In samenspraak met de Europese Commissaris voor Consumentenzaken werd het M.B. op 8 april bijgestuurd om alsnog een terugbetaling onder voorwaarden mogelijk te maken. Het M.B. bepaalt dat wanneer een reis niet kan doorgaan wegens het coronavirus, de reiziger automatisch een voucher ontvangt en op dit moment geen terugbetaling van de reeds betaalde reissommen kan vragen.

Deze reissommen zijn natuurlijk niet meer aanwezig bij de reisorganisaties, maar grotendeels doorbetaald aan leveranciers zoals hotels, luchtvaart - en cruisemaatschappijen, ... . Een verplichte terugbetaling zou dan ook een golf aan faillissementen in de reissector met zich meebrengen, waardoor de klanten massaal hun geld kwijt zouden zijn. Dit in tegenstelling tot de vouchers die in het geval van Thema Travel gewaardborgd zijn door het Garantiefonds Reizen. Ten vroegste 12 maanden na het uitschrijven van de voucher, kan een reiziger eventueel om de terugbetaling vragen. Op dat moment heeft de reisorganisatie nog 6 maanden de tijd om de betaling uit te voeren. Een terugbetaling is dus pas mogelijk na 18 maanden.

Raadpleeg hier de uitgebreide informatie en voorwaarden van uw voucher.

Kan ik met een gerust hart mijn geplande reis betalen?

Jazeker, indien uw reis gepland staat met vertrek na 1 juli 2020, dient u uw voorschot/saldo te betalen voor de vervaldatum die u op uw bestelbon kan terugvinden. Mocht uw reis met vertrek na 1 juli 2020 toch geannuleerd worden omwille van het coronavirus, dan krijgt u het betaalde bedrag terug in de vorm van een voucher.

De verzekeringsovereenkomst die de federale overheid voorziet ter bescherming van de consument in geval van financieel onvermogen bij de verkoop van pakketreizen, gekoppelde reisarrangementen en reisdiensten, dekt de terugbetaling van alle vouchers die door Thema Travel worden uitgeschreven. Thema Travel is daarnaast een financieel sterk en gezond bedrijf, dat zelf ook verzekerd is bij het Garantiefonds Reizen. Dit wil zeggen dat de reissommen die u reeds betaalde als reiziger van Thema Travel steeds gewaarborgd zijn.

Thema Travel blijft bereikbaar

Ons kantoor is geopend, maar achter gesloten deuren en dit al zeker tot 8 juni 2020. Wij blijven echter vlot bereikbaar via mail en per telefoon. U kan dus ook in moeilijke tijden op ons blijven rekenen en we willen u alvast bedanken voor het vertrouwen.

Reizen in de kijker


9-daagse luxecruise naar Dubai, Abu Dhabi, Qatar en Oman

  • 14 nov - 22 nov 2020   Uitverkocht
  • 21 nov - 29 nov 2020   Uitverkocht
  • 28 nov - 06 dec 2020   Uitverkocht
  • 04 dec - 12 dec 2020   Uitverkocht
  • 15 jan - 23 jan 2021   Laatste plaatsen
  • 22 jan - 30 jan 2021   Laatste plaatsen
  • 29 jan - 06 feb 2021   Laatste Plaatsen
  • 30 jan - 07 feb 2021   Nieuw
  • 05 feb - 13 feb 2021   Laatste Plaatsen
  • 06 feb - 14 feb 2021   Nieuw
  • 12 feb - 20 feb 2021   Nieuw
  • 13 feb - 21 feb 2021   Nieuw
Cruises, Cruises naar de Verenigde Arabische Emiraten

Contactgegevens

Halensebaan 154
3290 Diest

Plan je route

T. 078 15 27 07
T. 013 35 01 80

M. info@thematravel.be

IBAN: BE44 7350 2508 0245
BIC: KREDBEBB