FAQ

Veelgestelde vragen

  • Wat is mijn reservatienummer?

Je reservatienummer of PO nummer vind je terug links bovenaan jouw boekingsbevestiging. Het bestaat uit 4 cijfers. Indien je met ons contact opneemt ivm. jouw boeking is het altijd handig om dit nummer bij de hand houden. Zo kunnen wij snel in jouw dossier en je aanvraag vlot verwerken. 

  • Ik wil graag betalen met mijn Mastercard of Visa, hoe werkt dit?

Betalen met de Mastercard of Visa* kan enkel als je zelf online boekt (online betalen) of indien je bij ons op kantoor langskomt. Sommige banken laten het ook toe dat je een overschrijving maakt met de Maestro kaart die gelinkt is aan je Mastercard of Visa. Dit kan je zelf best even checken bij je eigen bank. 

*1,5% transactiekosten

  • Hoe breng ik een wijziging aan in mijn boeking?

Wens je iets toe te voegen of te veranderen aan je boeken (bv. verzekering of luchthaventransport) dan kan je dit gewoon aanvragen via mail naar info@thematravel.be of telefonisch op 078 15 27 07. Ook wijzigingen aan je persoonsgegevens kan je op deze manier doorgeven. 

  • Wanneer kan ik de excursies boeken?

Voor de meeste reizen kan je op voorhand de excursies boeken. Boeken kan steeds pas vanaf het moment dat ze zijn voorgesteld op de infomeeting. Daar zal alles in detail worden uitgelegd alsook hoe je kan boeken en betalen.

  • Wat zit er in mijn verzekering?

Indien je een verzekering hebt genomen bij Thema Travel (Allianz), kan je terecht op onze pagina verzekeringen door hier te klikken. Daar vindt je alle info terug, inclusief de polissen. Ben je ergens anders verzekerd, dan raden wij je aan om hier de polissen op te vragen zodat je precies weet wat jouw verzekering dekt. Zorg ook steeds dat je het contactnummer van deze verzekering bij hebt tijdens je reis.

  • Ik wens te annuleren. Wat moet ik doen?

In het spijtige geval dat je moet annuleren vragen wij om dit schriftelijk aan ons te bevestigen. Dat mag via mail naar info@thematravel.be of per post naar Zuiderring 28, 3600 Genk. Je krijgt van ons hierop dan ook een bevestiging van annulatie. Indien je verzekerd bent bij Thema Travel gaan wij een dossier openen bij Allianz. Het volledig afhandelen van een annulatiedossier neemt geruime tijd in beslag. Ben je extern verzekerd dan moet je de annulatiekost betalen en met je dossier zelf naar je verzekeraar stappen.

  • Heb ik een identiteitskaart of internationale reispas nodig voor mijn reis?

Als je reist naar het buitenland heb je steeds een geldig identiteitsbewijs nodig. Het hangt natuurlijk af van de bestemming welke documenten dit zijn. Voor de meeste landen in de EU-zone heb je enkel je identiteitskaart nodig. Welk identiteitsbewijs je nodig hebt staat steeds vermeld op de website maar je kan het ook altijd controleren op volgende website: http://diplomatie.belgium.be/nl/Diensten/Op_reis_in_het_buitenland/reisdocumenten 

Een internationale reispas kan je aanvragen bij je gemeentehuis. Deze heb je meestal binnen 2 werkweken. Kost is afhankelijk per gemeente.

  • Wanneer is er een infomeeting?

Voor elke reis of boekingsperiode wordt er een infomeeting gegeven om meer informatie te geven over de desbetreffende reis. De data kan je terugvinden op de website door hier te klikken. Voor cruises wordt er ook nog een infomeeting gehouden een tweetal maanden voor vertrek, hiervoor ontvang je een uitnodiging indien je geboekt hebt.Voor het vertrek van uw reis ontvang je ook nog per post een dossier met de laatste praktische richtlijnen.

  • Is mijn verzekering bij de mutualiteit ook geldig tijdens een cruise?

MSC vaart onder de Panamese vlag, om die reden is je ziekteverzekering of bijstandsverzekering van de mutualiteit niet geldig. Je kan een verzekering afsluiten bij Allianz via Thema Travel of een externe verzekering nemen. 

Contactgegevens

Kuringersteenweg 170B
3500 Hasselt

T. 078 15 27 07
T. 011 260 140

M. info@thematravel.be

IBAN: BE44 7350 2508 0245
BIC: KREDBEBB